Įvairūs pamąstymai (2004-2005)

Seni "pamąstymai" yra čia: pamąstymai 2002-2003.
Dabartinis blog'as yra čia.

2004 12 28

Žinia - laikas tarp kalėdų ir naujų metų yra saldainių laikas. Va kokį smagų saldainį šiandien aptikau: THIS IS TEH ROX. r0x0rz!

2004 12 12

Viskas, nebedirbu InteraMotion'e. Užkniso, ir nebeliko jokios prasmės. Anksčiau mes ten darėm kompiuterinius žaidimus, dirbom su grafika ir t.t. ir t.t., o va prieš pusmetį+ pradėjom daryt big computer networks management software, iki negalėjimo paprastus web projektus ir panašius dalykus. Ir nepanašu, kad artimiausius 2 metus kas nors būtų kitaip (nors teoriškai vis dar buvom "games and interactive entertainment"). Kadangi tokia "paprasto" softo darymo idėja manęs ypatingai nežavi, tai išėjau į kitą vietą, kur softas irgi "paprastas", bet visos sąlygos geresnės, team'ai didesni (skaityk: kitokia patirtis), projektai sudėtingesni ir management'as (tikiuosi) geresnis.

Taigi, that's it. Aš jau ne tik kad praktiškai, bet net ir teoriškai žaidimų nebedarau ir su realtime computer graphics neturiu nieko bendro. Ate!

2004 10 29

Tyliai tyliai, ir va už poros dienų Imagine Cup 2005 jau bus paleistas į platųjį pasaulį. Ten yra du esminiai dalykai - Visual Gaming kategorija, kuriai nekurie neįvardinti asmenys darė "3D previewer"; ir, aišku, Rendering kategorija, kurioje iš esmės reikia daryti 3D grafikos demoškes.

Tačiau Rendering šiais metais šiek tiek pagaidintas - įvesta tema, kurią demoškės turi atitikt ("dissolving boundaries"); ir tik viena komanda (t.y. pati pirma) gauna kelionę Japonijon į finalą (praeitais metais gavo pirmos penkios). :-(

Na, bet ką padarysi. Reikės dalyvaut ir kažkaip bandyt tą pirmą vietą paimt... O visiems kitiems rekomenduoju ir Visual Gaming kategoriją (nekurie žmonės, kurie darė ten kažką, joje dalyvaut negali).

2004 10 06

Kažkaip visai netikėtai užėjo keistas noras sukurti kokį nors žaidimą. Net nusipurčiau - brrr, kas čia dabar? Didelio noro kurti žaidimus neturiu jau N metų, man visai patinka trikampius į kairę ir dešinę stumdyt... Didele dalimi prie šio keisto noro prisidėjo keisto žaidimo Normalized paveiksliukai (pačio žaidimo tai aš nemačiau). Gražu, įdomu ir keista. Ir aš taip noriu!

Savaime aišku, aš visiškai nenoriu pult ir daryt DaNextUberFPS. Noriu paprasto žaidimuko, man vienam dviems mėnesiams darbo (neužmiršti padauginti iš 3.1415927). Visiškai paprasto, bet kažkuo neįprasto. Aišku, nieko konkrečiau dar nesugalvojau :)

Žiūrėsim. Baigsis turbūt tuo, kad bus kokia nors eilinė demo...

2004 10 01

Pažiūrėjau naująjį 3DMark05 - vietomis neblogai (trečias testas gerai, pirmi du - taip sau). Kadangi jau karts nuo karto pagalvoju apie būsimąją ImagineCup2005 demo - tai išaiškėjo toks veiksmų planas (visada gerai turėti aišku tikslą prieš akis)...

  • 3DMark05 darė ~10 žmonių, užtruko ~1.5 metų (tikriausiai dirbant "pilnu etatu"). Jam reikia labai geros vaizdo plokštės, jis užima ~270MB.
  • Mum dviese/trise, per 2-4 mėnesius dirbant laisvalaikiu, reikia padaryti: kad veiktų 4x greičiau, kad užimtų 30MB ir kad atrodytų geriau. Na gerai, gali atrodyti ir taip pat, nebūtina kad geriau...
Pūstota! Čepūcha!
Kaip jau sakiau, svarbiausia - aiškus tikslas prieš akis.

2004 09 06

Sėdžiu paskaitoj. Dėstytojas sako "na, mano kursas niekada neturėjo gero lankomumo...". Po kiek laiko "vat, aš jau N metų šį kursą dėstau, ir jame nieko nekeičiu... viskas būna taip pat". Bah! Paleist iš bato maža! Netekęs vilties išsiimu iš kuptinės Dostojevskio "Idiotą", atsiverčiu ir skaitau. Taip ir esam, idiotėliai - Levas Nikolajevičius ir kiti.

2004 09 04

Mane baisiai lengva papirkti. Štai, Microsoft nuvežė Brazilijon [1] - ir aš jau manau, kad MS yra visuotinis gėris. Še, nVidia davė vaizdo plokštę (GeForce 6800GT) [2] - ir aš jau tikrai nuoširdžiai manau, kad nVidia plokštės ruuulez. Kur tau ten kokiai ATi su nVidia lygintis! Jokiu būdu, ATi valdė tik nuo tada, kai man davė kompiuterį [3], iki tol, kol nVidia davė vaizdo plokštę :)))

Štai koks aš niekingas žmogus.

[1] už The Fly
[2] už Secret Government Thing pirmtaką
[3] už Shaderey

2004 07 15

Phew, gana ilgai čia nieko nerašiau!

Kas buvo: demo The Fly pateko į pasaulinį Imagine Cup finalą, taigi gavau kelionę tenais - į Braziliją (Sao Paulo ir Foz da Iguazu). Tada kažkokiu būdu ta pati demo The Fly užėmė antrą vietą!

Ta proga kažkiek vaizdų:

Iš eilės: nuosavas Microsoft'o klaidų TV kanalas; Imagine Cup logo; Nesnausk! prie Iguazu krioklių; finalistų krūva; Nesnausk! ir lėktuvai; The Fly ir simbolinis čekis :) Taip pat rekomenduoju pažiūrėti Vokietijos "short film" komandos vietoje per 30 valandų sukurptą filmuką (DivX, 13MB).

Šiaip viskas buvo Mega-Fun(tm). Ką čia daugiau ir bepridursi :)

2004 05 04

Ne į temą: pamatęs Tpolm - Tom Thumb filmuką, užsimaniau pažaisti su "dissociated press" algoritmu. Trumpai: sušeri jam krūvą teksto, jis susidaro statistinį modelį, kokie žodžiai (ar raidės) kokiom tikimybėm po kokių eina. Turėdamas tą statistinį modelį, gali generuot krūvas "panašaus" teksto. Nenaudinga, bet galbūt įdomu :) Taigi, parašiau mažą programą (C++/STL, 150 eilučių) ir pažiūrėjau, kas gaunasi.

Štai, gabalas teksto, sugeneruoto iš krūvos Joel on Software straipsnių:

The national versions of ADO, ASP, and some of you about the fun features first, not the important features, like standards compliance. Thank you. In better buildings, he may ask for a business can survive for 10 years. People who are not problem solvers and we don't actually have anything like a component, or make it easier to get their act together and discover that these companies all tanked after the comma and never before it. Probably 80% of these pages represent the opinions of one big organized hive of name/value pairs, you have the least information. At a previous job we had our own purposes.

O štai tekstas pagal Charles Bloom rants:

It's comparable to a terminal model for dating - don't say anything crass, just be 802.11g wireless, then you can't be sustained. I like monkeys and I was 15, about ten years now; at first I was in Houston one time I cook Italian sausage in wine the only one. So are all responsible and good, but not great, but then you have a Theory of Everything - let's put them together! Um, no. Quantum mechanics is definitely correct; even if no tasks are assigned to them. I like the crane. We enjoy throwing bombs. We like the old-school classy joints that don't go for the server market, so they can bluff me out of the line PC parts in notebook cases; I almost never see people or teams do this.

Useless! :)

2004 05 02

Paskutiniai 2 mėnesiai buvo labai užimtas laikas - vienas mėnuo suėjo Syntonic Dentiforms demkei, kitas - kitai demkei į ImagineCup konkursą (taip taip, Microsofto organizuojamas, DaEvilOne). Dvi demo per du mėnesius - visai neblogas produktyvumas, tačiau taip ilgai nepatempsi. Dabar kuriam laikui rišu su demoscena ir kitais laisvalaikio projektais ("laisvalaikio" reiškia, kad 4-8 valandos per dieną :)). Kuriam laikui rišu - nežinau; manau, kad bent dviems-trims mėnesiams. Pavargau.

Kita vertus, paskutinėmis demo esu tikrai patenkintas (bent jau šiuo metu). Pavyzdžiui, kai prieš du metus dariau Bzhykt ir Evil!, tai žinojau, kad tai tikrai nėra geros demo; netgi labai toli iki gerų demo. Siaube, tai buvo taip seniai!

2004 03 24

Ką dabar veikiu, be visokių natūralių darbų - darau demo. Viena jau, galima sakyti, pabaigta - bandysim vežti į Breakpoint'04 Vokietijoje. Kita ką tik pradėta - apie ką ir į kur, nesakysiu (o jei nepadarysim?)...

[2004 04 15 - demo iš Breakpoint'o jau yra čia]

2004 03 12

Na štai - darbe turim pirmą užbaigtą žaidimą. Kas tai - nėra labai aišku; aišku tik, kad nestebuklas (pvz.: Visionary Interactive - netikėkit, kad tai darė VisionaryInc., jie labiau trukdė, nei ką nors darė :)). Šiaip ar taip, žaidimas padarytas, ir neužilgo (2004 balandį) turėtų pasirodyt kartu su vienos pseudo-roko grupės iš Holivudo :) albumu.

Ar aš patenkintas šiuo žaidimu? Iš vienos pusės, taip - laiko buvo gana mažai, dirbanti komanda ypač maža, standartiškai kas mėnesį 180 laipsniais pasikeičiantys reikalavimai ir t.t. Netgi stebuklas, kad iš viso kas nors gavosi... Iš kitos pusės - pats žaidimas, švelniai tariant, yra tikrai nekoks. Neįdomus, negražus, kvailas, be ryšio, (sąrašą galima būtų tęsti ilgai).

Anyway, dabar žiūrėsim, ką daryti toliau. Aš tikiuosi, kad darysim (bent) dar vieną žaidimą, bet šį kartą jau mūsų pačių sugalvotą, taigi be jokių "iš aukščiau" nuleistų be ryšio scenarijų :) Ir gal šiek tiek pasimokysim tiek iš šito Prething'o, tiek iš prieš tai žlugusio FreeFighter... O gal ir ne!